dimecres, 8 de maig del 2013

Orbea Marathon Monegros 2013

El passat dissabte 27 d'abril, enmig d'una gran incertesa climàtica amb una setmana de pluges, vent i núvols, tres MiU Runners vam anar direcció el desert de Monegros per tal de disputar una de les maratons de BTT més nombroses d'Europa, la Orbea Marathon Monegros.
Aquest any van modificar el traçat quedant en uns 113 km amb 1200 metres de desnivell positiu pels polsegosos camins d'aquest indret tant peculiar de les nostres contrades.
Els participants d'aquesta prova vam ser el Bernat, el Bart i el Marc que tot i que la cursa començava a les 13:30 van marxar ben d'hora de Tàrrega per enfilar el llarg camí fins a Sariñena per tal d'arribar d'hora per agafar els dorsals, menjar una mica i preparar les bicicletes per una dura tarda pedalant amb molts quilòmetres per davant.
Tot i l'amenaça de pluja que va estar planejant durant els dies anteriors, aquell mateix dia al matí va ploure, el temps va aguantar força bé tot i que feia força fred, durant tota la prova va lluir el Sol, gràcies en part al fort vent que bufava, això va fer que alguns dels que estaven dubtosos d'acudir a la competició acabessin venint havent un total de 4000 ciclistes fent la marató i 2000 més fent la mitja marató, un total de 6000.
Amb una mica de retard vam començar a pedalar i abans de recórrer el primer quilòmetre el primer embús a dins del poble, però vam passar sense massa complicacions, durant els primers quilòmetres les parades s'anaven succeint per culpa dels bassals d'aigua al mig del camí que provocaven colls d'ampolla i que es frenés el grup, després de separar-nos una mica ens vam tornar a ajuntar al primer avituallament al punt quilomètric 33.
Vam recuperar forces amb begudes energètiques i pastís de poma, ja que tot just sortir-ne començava l'ascensió al port important de la jornada el Alto de Piedrafita de 2a Categoria amb una ascensió constant de 8 quilòmetres i una pendent mitjana del 4%, aquí ja es va veure que el Bernat i el Bart estaven més forts que el Marc i van començar a avançar posicions ràpidament, mentrestant el Marc anava fent al ritme que li anava bé.
Després d'això una gran baixada per compensar tot el que s'havia pujat, molts dels que havíem passat a la pujada ens van avançar com esperitats en el descens, finalment arribava el segon avituallament al punt quilomètric 58.
Aquí ens vam tornar a agrupar, i és on vam decidir que cadascú tirés el que les cames li diguessin ja que a partir d'aquí venien uns 30 quilòmetres de pujada constant i on la majoria d'ells els vam fer amb el vent en contra cosa que dificultava molt avançar. El Bernat i el Bart van avançar moltes posicions en aquesta ascensió ja que el seu fort són les pujades, en canvi el Marc va anar avançant però sense forçar la màquina més del necessari ja que quedaven molts quilòmetres encara. Enmig d'aquesta ascensió hi havia el tercer avituallament al punt quilomètric 83 per tornar a omplir els dipòsits i acabar d'afrontar la pujada.
I com que tot el que puja baixa, de nou vam tornar a trobar-nos davant d'un bonic descens divertit i entretingut que anava molt bé per recuperar les cames, al final d'aquesta baixada hi havia l'últim punt d'avituallament al punt quilomètric 96 però que ens vam saltar tots ja que quedaven pocs quilòmetres i anàvem bé de forces per acabar-los d'afrontar.
La part final era un terreny més aviat favorable, amb el vent que també ajudava i l'última part era asfalt, anàvem passant les pancartes de 100km, 105km, 110km i semblava que això no s'acabava mai, però finalment i després de gairebé tota la tarda pedalant vam arribar a meta i aquests en són els resultats finals:

Resultats Orbea Marathon Monegros 2013
113 Km BTT / 1200 m+
Posició Participant Temps Ritme Comentaris
2385 Bernat Loomans 06:22:35 17,72 Km/h Marathon complert!
2693 Bart Loomans 06:38:20 17,02 Km/h Marathon complert!
3131 Marc Vendrell 07:03:21 16,02 Km/h Marathon complert!

Tots contents després de la prova