divendres, 25 d’octubre del 2013

HUTMS 2013

    Dissabte 19 d'octubre a les 12 del migdia començava la UTSM distancia Half a la localitat tarragonina de Cabaces. Abans, però, Vam haver d'anar fins a Cornudella de Montsant (meta) per recollir el dorsal i deixar el cotxe, i allà agafar un bus que ens portes a la línia de sortida situada a Cabaces.
    El clima era l'idoni per a la practica del running, temps agradable i mig ennuvolat que ens va acompanyar tota la cursa i que va ens va permetre no patir una excessiva calor.
    A les 12 i algun minut, sona el tret de sortida i sortim tots disparats. Durant els primers km el ritme es bastant alt, però la muntanya acaba imposant la seva llei i comença a fer;se dura i difícil de córrer. Cap al km 7 arribem al primer punt de control (PC) a La Figuera. Les energies estan gairebé intactes, aixi que no es gaire difícil seguir el ritme aconseguit fins al moment. Entre el 2n i 3r punt de control, des de Vilella Alta fins a Vilella Baixa comença un dels punts mes divertits de la cursa. Es tracta d'una serie de corriols bastant tècnics que requereixen tota la concentració dels corredors. Com que em sento be, pujo una mica el ritme i avanço mes corredors que no pas m'avancen. Desprès d'aquest tram, el proper objectiu es Escaladei, situat al km 22 i on hi ha l'avituallament solid. Desprès de disfrutar dels corriols en baixada, ara toca pujar. La pujada no es excessivament dura, però noto que estic buit d'energia. Crec que he comes l'error d'esmorzar molt poc (un sandwich de nutella) i em comença a entrar una mica de pajara... M'he d'asseure en una pedra un parell de minuts, prendre'm un parell de gels energètics de cop i veure com aquells que havia adelantat en baixada, m'adelanten en pujada. Tot i aixo, arribo a Escaladei i m'alimento a consciencia, sabent que la part mes dura encara esta per arribar.
    Desprès de menjar una mica, toca sortir d'Escala Dei i començar la part dura de muntanya. Se'ns presenta una dura pujada, ja que passarem d'uns 400 m a uns 1000 m sense cap tram que no sigui pujada. Tot i la duresa de la pujada, estic molt be d'energia i el ritme es alt, tot i que son pocs els trams en que es pot pujar corrent. Però estic content, perquè faig passes rapides tot i la pujada, i el cos em respon be. En el nostre trajecte podem paisatges espectaculars i barrancs entre els quals intentem passar sense fer;nos mal. Abans de passar pel PC del Grau de l'EScletxa, ens dirigim a un pas molt vertical amb cordes. Molt recomanable i sobretot, molt feliç de que la pujada s'hagi acabat i ens esperi un tram de córrer. per sobre la muntanya. A dalt es nota una mica mes el fred, però aprofito per córrer. tot el que no he pogut fer en la pujada. Passen els km i també passa el tram d'alta muntanya, aixi que ara toca baixar. Camins plens de pedres ens fan anar alerta d'allà on posem els peus. Arribem al PC de Serra Major i el proper PC ja serà fora de la muntanya, al poble de La Morera de Montsant. Com que en la muntanya no hi havien fonts ni avituallaments, tinc molta sed i la camel bag buida, aixi que em bec d'un glop 2 gots daquarius i omplo la camelbag. Queden un 8 km per arribar a meta i m'agafa un flato que no m'abandonara fins al final de la cursa. Quan corro amb forca, sento les típiques punxades de flato que em fan baixar el ritme i fins i tot caminar en baixades. Últims km de patiment, on sembla que no arribi ni mai ni mai mes la línia de meta. Terreny amb altiplans però forca assequible, però no puc portar un ritme gaire alt degut al flato. A falta d'uns 2 km, per fi puc veure el poble de Cornudella, aixi que decideixo apretar una mica. A mesura que m'acosto a la meta, el flato sembla que ja no es tant molest, o potser es l'adrenalina del fet de saber que aixo ja esta.
    Finalment, després de 7h 24 min i 18 segons, FINISHER DE LA UTSM HALF (44km, 2000m desnivel +).
    Cursa molt recomanable i de ben segur que repetirem, i a poguer ser amb més membres del club ;)

    Resultats:
    Half Ultrail Serra del Monstant
    Posició Participant Temps Ritme (min/km) Comentaris
    57 Jordi Arcos 7:24:18 10:06

    Imatges:
    El MiU Runner més fondista que hi ha. Enhorabona crack!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada